2010. március 15., hétfő

Tejszínes erdeigombás sertés comb

A tökéletes, 4-es kategóriás, vagyis Drágám skáláján a " lélegzetem is elállt " kategória. Amikor sertés combot vettem, még pörinek indult a dolog. Aztán kificcent a mirelitből az erdeigomba és tejfölös lett, végül jött Drága Bonbon és kakukkfüves, tejszínes varriáció kapta az utolsó szavazatot. Egyébként a sertés comb szerintem tipikusan ragu vagy pöri hús. Sokáig kell főzni, főleg ha öreg, mint az országút és nem egy selymes, lágy hús a végeredmény. Féltem tőle, bevallom, fogalmam sem volt, hogy milyen lesz, nem fűztem hozzá sok reményt. Biztos tasli járna érte, de a sertést nem szeretem, így kóstolás nélkül lett tökéletes, már Bonbon állítása szerint, akit viszont imádok:

3 főre, nagyjából :

4 szelet sertés comb / kb. 50 dkg /
2 dl tejszín
30 dkg vegyes erdeigomba
2-3 ek tejföl
1 fej vöröshagyma
6 szál kakukkfű
fehérbors, só
fél dl fehérbor
olívaolaj
szükség esetén liszt

Az olajon, a felaprított hagymát megdinsztelem. A husika megmosom, majd egyben, a szeleteket kicsit megklopfolom és sózom, végül a hagymára fektetem őket. Mindkét oldalán megpirítom kicsit, lassú tűzön, hogy karamell színe legyen, majd beleöntöm a gombát. Ez szépen levet ereszt, és fődögél. Mehet rá a fehérbors, só és a kakukkfű, akár egyben is, de én lemorzsolom a szálakról a leveleket, ezzel szórom meg. Mikor elfő picit a leve, felöntöm a borral és a tejszínnel. Megforralom, hogy sűrüsödjön, majd lassú tüzön főzöm tovább. Elég sokáig kell főzni így, végül mehet bele a tejföl. Ízlés szerint fűszerezem még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...