2011. november 23., szerda

Sushi

Jaj, nagyon imádom. A tekercseket, makikat, nigiriket.... és szerencsénkre, nagyon is jó helyek vannak ma már Budapesten, ahol remek sushik készülnek. Az egyik nagy kedvenc a Wasabi étterem lánc, melynek Budapest több pontján is van "fészke". Leginkább a pultos megoldást kedvelem itt, mikor is futó szalagon haladnak el mellettünk az ínycsiklandó, pici tányérokon lakó, apró falatok, melyekből kedvünkre csemegézhetünk. Nem volt sosem tervben, hogy egyszer én majd tekerek egy makit itthon, nagy magányomban. Azt gondoltam, hogy ehhez több 100 éves japán mesterembernek kell lenni, ősz aprócska mosolygó bajusszal. Vagyis azt hittem, hogy ez az első hozzávaló. Aztán szép lassan az évek alatt összejöttek a hozzávalók. Ajándékok, Vásárcsarnok beli Ázsia bolt látogatások, utazások....  Vagyis a LÉNYEG (!), ugyanis szerintem ez az egy titka van annak, hogy szerény kis pagodánkban is készülhessen sushi. Az, hogy mindenből azt kell venni, ami elő van írva. Nem lehet mással helyettesíteni, mert akkor nincs siker élmény. Így viszont a rizs főzési idejét leszámítva kb. 10 perc elkészíteni.

1 csomag nori lap / ezek száraz, négyzet alakú fura színű alga lapocskák ázsia boltokban kaphatóak
1 csomag sushi rizs / több féle kiszerelése létezik, apró, kerek szemű rizs, mint a risotto
1 sushi tekerő / bambuszból készült négyzet formájú és nori laphoz hasonló nagyságú eszköz, fontos kellék
rizsecet vagy rizspálinka
wasabi pasta / vagyis vízi torma paszta, ami nagyobb láncok nemzetközi részlegén is kapható
szója szósz és reszelt, friss gyömbér

ízlés szerinti töltelék...én két féle alap sushit készítettem. Ehhez friss rózsaszín lazac, avokádó, tonhal és uborka szükségeltetik.

Mennyiségeim :

1 bögre rizs
8 lap nori
30 dkg friss, nyers lazac
2 avokadó
1 kisebb kigyóuborka
3 cl rizsecet
1 kk porcukor
20 dkg tonhal / ez nekem olajos 




A rizst én 2-3szor hideg vízben átmostam, majd 2 bögre vízzel feltettem főni. Egyszer felforrt, levettem kis lángra, míg épphogy elfőtt róla a víz fedő alatt, majd levettem a tűzről. A rizsecetet összekevertem a cokprral és ráöntöttem a még meleg rizsre, majd hagytam kicsit kihűlni. Ez alatt kis ujjnyi vastag csíkokra vágtam a lazacot, amit Férj előtte kifilézett, az avokádót, uborkát megpucoltam, kimagoztam és szintén csíkoztam.
Kiterítettem a sushi tekerőt és ráfektettem óvatosan egy nori lapot. Egy kis tálban készítettem vizet magam mellé, mert ez a fajta rizs elképesztően ragad. Jól összekevertem a rizst, majd bevizeztem a kezem és kézzel szépen kis halmokat szedtem a lapomra, amit az egyharmad részén elterítettem. Mondjuk, majdnem középre. Ennek a közepére a wasabi pastából húztam egy csíkot, amit az ujjammal elkentem a rizsen. Óvatosan a wasabival, mert rendesen csíp. Erre jöhet egy csík lazac, mellé egy csík avokadó és mellé egy csík uborka. Szépen egy vonalban vízszintesen a nori lap egyik szélétől a másikig. A tekerő segítségével feltekerem a sushit. Először egy hajtás, jó szorosan, majd még egy. Mint, amikor a rétest hajtjuk össze a konyharuha vagy asztalterítő segítségével, csak itt minden hajtásra rásegíthetünk kézzel, megnyomkodhatjuk, hogy jó szoros legyen. Nem kell megijedni, jól összefog tapadni, mert a rizs áztatja majd az algalapokat. egy egyszerű, szivar alakú henger formát kell kapnunk. Ezt pedig már csak darabolni kell. A töltelék bármi lehet. Ajánlom lesni a Wasabi étterem házhoz szállítós honlapját...
A szójaszószba is szoktam kis vasabit tenni, ebbe lehet mártogatni a tekercseket...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...