2011. november 7., hétfő

VENDÉG PUNCS : Férj Marinírozott törpe harcsája

Egy tök egyszerű, finom előétel vagy csak simán egy kis csemege. Anyukám tejfölös halát juttatja eszembe, amit imádtunk gyerek koromban a Hugimmal.Vagyis én inkább csak tunkoltam a levét, de szerintem erről már írtam pár sort. De most nem is én készítettem, hanem a férjem. Általában a halak elkészítését Ő vállalja magára, nem is, ez így nem találó, mert nagyon is szereti a halakat. Enni és elkészíteni is. Gyöngyösi Jani, séf barátunk hozott nekünk mini harcsát, amit savanyítottunk és nagyon finom langyos salátához, burgonyához, de magában kenyérrel is. Amúgy harcsán kívül, keszegből, kárászból...

Szerintem a rántott hal receptjét lényegtelen leírni, vagyis csak remélem...na, de kell nekünk, mondjuk fejenként egy étkezésre 3 db törpe harcsa, ami konyhakész vagyis pucolt, belezett / persze ezt nálunk a párom csinálja,mert a legfrissebben érkező halat dolgozzuk csak fel /ezt, liszt-tojás-zsemlemorzsa bundába hempergetés után olajban kisütjük.

Készítünk egy ecetes áztatólevet / 12 db kis halacskához / :

1 fél piros, 1 fél zöld, 1 fél sárga kalifornia paprika
10 szem kicsi salotta hagyma vagy kicsi sonkahagyma
só, bors
3 dl rizsecet
1 dl ecet
5 ek barna cukor


A zöldségeket nagyon, nagyon, nagyon apróra vágjuk, majdhogynem konfetti nagyságúra és összekeverjük az ecetekkel, a cukorral és kb 2 dl vízzel. A rántott halakat egy mély tálba fektetjük és nyakon öntjük a lével, úgy, hogy ellepje a halakat. Legalább 2 napig pihentetjük hűtőben. Az ecet maró hatására, gyakorlatilag a hal gerinc csontja marad csak meg, az is egyben, a többi szálka eltűnik. Elég sokáig eltartható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...