2010. június 20., vasárnap

Eper - rebarbara jam

Amikor elkezdődött az eper szezon, azonnal a Vásárcsarnokban kötöttem ki és kajtattam a legolcsóbb epret, hogy jam-et tudjak készíteni. Persze Bonbonnal kicsit összekaptunk azon, hogy miért most kell nekem ezt főzni, amikor még méreg drága az eper, persze nem sejtve, hogy a rettenetes időjárási körülmények miatt nem is lesz jobb áron, mivel nem lesz nagyon gyümölcs.
De rendkívül lelkes voltam, azonnal akartam saját lekvárt, így bontottam egy pohár bort, majd belevetettem magam a főzésbe. Persze, az eper megtisztítása után telefonos segítséggel : Nagyitól.

1 kg eper
0,5 kg rebarbara
1 csomag befőző cukor
1 kk citromlé
1 kk dzsem fix

Az epret megmossuk, majd lecsumázzuk. Nem kell aprítani, nagyon szépen szét fog főni, és mégis marad majd benne egész eper. A rebarbarát tisztítjuk, ha szükséges pucoljuk, én nem szoktam, csak egyszerűen fél cm-es darabokra vágom. A gyümölcsöt, a cukrot, citromlét a fixálót egy nagy lábosban elkezdem főzni, forralni. Kb fél óra lesz az egész művelet. Folyamatos forralás mellett elkezd habzani, amit érdemes leszedni róla, mint a husi levesnél. Mikor már nekünk megfelelő sűrűségű, lehúzzuk a tűzről és üvegekbe kanalazzuk, amiknek előzőleg már megágyaztunk, takarókból dunsztot, amibe majd lezárás után becsomagoljuk és hagyjuk pár nap alatt kihűlni. Mennyei kissé fanyar, nagy ízes lekvárt főztünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...