2011. március 15., kedd

Téli citromos fagyi


Ezt a receptet azóta rakosgatom, amióta elkezdtük a blog írást. Akkor rákattantam igen rendesen és kutattam, kerestem és most retro hangulatban le is jegyzem. Flatcat oldalán találtam. Eddig akárhány receptet próbáltam tőle, mind pontos volt, és nagyon finom. Gyors és sokáig eláll. A gyerkőcök annyira nem értékelték a születésnapi zsúron, mivel nem csokis volt, de a felnőtteknek azért ízlett.

8 normál méretű tölcsérhez vagy 14 db gyerek méretűhőz :

a tölcsér ugyebár adott, én az Aldiban tettem szert rá
20 dkg fehér csokoládé
15 dkg cukrozott sűrített tej
10 dkg vaj
1 citrom reszelt héja és leve

Vízgőz fölött megolvasztom a csokoládét a vajjal és hozzáadom a citrom levét és reszelt héját. Nem kell sok idő neki, éppen elég, ha megolvad a csokoládé, utána levehető a tűzről. Ekkor belenyomom a sűrített tejet is és megkavarom.Hagyom picit hűlni, de tényleg csak picit, mivel sűrűsödni fog. Lassan a tölcsérekbe kanalazom és hagyom teljesen kihűlni. Ha úgy tetszik, még keserű,magas kakaó tartalmú csokit is olvaszthatunk hozzá és a már kihűlt fagyit belemárthatjuk, hogy lezárja a tetejét, mint régen. Hát ennyike...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...