2011. március 21., hétfő

Garnélás sült tészta shitake gombával

Bali ihlette. No meg, hogy kaptam az Aldiban Mie tésztát, ami ázsiai recept alapján készült. Az sem volt hátrány, hogy mindenféle egzotikus fűszer, alapanyag van itthon így a gyors ebédem keletiesre sikeredett. Egyébként Indonéziában a Mie Goreng, vagyis sült tészta és a Nasi Goreng vagyis sült rizs, tradícionális étel, amihez csirkét, rákot, zöldségeket adnak, ízlés szerint. Az enyém :

30 dkg garnéla
250 g mie tészta
10 dkg cukorborsó
15 dkg shitake gomba /szárított /
1/2 piros kalifornia paprika apróra kockázva
4 gerezd fokhagyma
1 marék kesudió
1 db tojás
2 ek mogyoróvaj
2 ek földimogyoró olaj
só, bors, kurkuma, római kömény, curry,
gyömbér


Nos a tésztát lobogó vízben 10 percig főztem, majd leszűrtem és félre tettem. A gombát tejben úgy fél óráig áztattam, de ez legyen inkább 1 óra, mert akkor sokkal puhább lesz. Egy vokban a földimogyoróolajat felforrósítom 3 gerezd fokhagymával, majd a fokhagymákat kihalászom, mikor elkezdene pirulni. Beleöntöm az apróra kockázott piros paprikát és a cukorborsót. A garnélát szintén forrásban lévő vízbe dobom kb 1 percig, csak annyira, hogy kiolvadjon és puha legyen, majd a zöldségekhez adom. Ráreszelem a gyömbért, a fokhagymát és fűszerezem. Átszedem rá a tésztát, hozzá szórom a kesudiót és összepirítom az egészet, majd ízesítem a mogyoróvajjal. A tojást felverem és az egészre öntöm, kicsit megforgatom és készen is vagyunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...