2011. március 7., hétfő

Baklava, második nekifutásra


No nem csak azért, mert már meghalok Görögországért...az elmúlt pár év úgy hozta, hogy más tájakon kalandoztam, más országokban nyaraltam, minden más volt. Valahogy nem vitt vissza a szívem a görögökhöz. Furi, mert a lehetőség adott volt. Kicsit olyan érzés, mintha arra várt, vártam, vártunk volna, hogy azzal az érzéssel, emberrel éljük át görögország varázsát, aki ugyanolyan intenzíven fogja imádni, értékelni, átélni, mint én.Remélem, hogy minden kövében, ízében, illatában megfogja találni azt a szerelmet, amit érzek görögország iránt.Na és persze iránta ;-) ÁÁÁÁááááá, tudom, hogy elfogja varázsolni, nem kérdés. Már nagyon vááááárrrooooom. No de vissza a baklavához. Második próbálkozásom, ha őszinte akarok lenni. Az első pocsék lett, száraz, ízetlen, kevés diós. Ez viszont... Sokan negyon töménynek érzik, dehát milyen, legyen?! Kell hozzá jó kis narancs sorbet vagy házi vanília fagyi.Az alap receptet Török-Bognár Renátától, vagyi Az élet napos oldala blog írójától vettem kölcsön, mivel az én eredetim, nem annyira aratott közönség sikert.

2 db 8 lapos réteslap
20 dkg darált mandula
20 dkg darált dió
6 ek és 15 dkg barnacukor
3 dl facsart narancslé
2 ek narancsvirág víz / elhagyható /
30 dkg olvasztott vaj
díszítéshez apróra vágott pisztácia
3 ek levendulaméz

A réteslapokat kitekergetem és ketté vágom őket, hogy összesen 16 lapot kapjak. A mandulát, a dióval és a 6 evőkanál barnacukorral összeforgatom.Kivajazok egy nagyobb méretű tepsit. A legjobb, ha akkora méretűt, amekkorák a lapok. Én néha ovatósság miatt rakok alá sütőpapírt is, nem bízom a sütőmben még igazán. Egy réteslapot belefektetek és alaposan megkenem az olvasztott vajjal. Ráfektetek még egy lapot, azt szintén bőséggel megvajazom és ezt így folytatom 4 lapig. Ekkor a diós-mandulás keverék egyharmadával megszórom majd jön rá egy újabb 4 lapos réteslapos, vajas réteg, majd ismét diós. A legfölső réteget még az előzőeknél is alaposabban vajazzuk le, kiváltképpen a legutolsó lapot. Ekkor háromszögekre, vagy kockákra vágjuk egy pizzavágó segítségével, ahogy tetszik, majd180 fokon aranybarnára sütjük. Közben a narancsléből és barnacukorból szirupot főzünk. Hozzáadjuk a levendulamézet és mikor már levettük a gázról a narancsvirág vizet. A kész, még meleg baklavára öntjük, így hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...