2011. július 30., szombat

Hideg balzsamos karalábé saláta

Kecskesajthoz. Sült, grillezett vagy rántott kecskesajthoz. Vagy mondjuk halhoz. A Szuflé magazin hasábjain találtam, ahol neves, zseni séfek osztanak meg nagynéha tuti kis recepteket, amihez nem kell itthoni vákum technológia. Persze itt konkrétan a húsokról beszélek. A nagy, zsíros, durva, nehéz köretek kora már leáldozott, még a jó magyar konyha is bőséggel dolgoz át, hagyományos recepteket. Ez a karalábé sali is zsenge, friss és ropogós. Talán lehet is ez a három szó a mottója a mai trendnek köretek és főzelékek tekintetében. Jó példa, nem mintha baj lenne a kacsazsírban sült burgonyával, de kevesebb szénhidráttól nem nő a fej ugyebár. Meg aztán, változatosság, izgalmas ízek és ízkombinációk. Én megyek ezután a vonal után, nekem tetszik.

szerintem egy vacsira, 2 főre való :

2 közepes fej karalábé
1/4 csokor koriander
1/4 csokor petrezselyem
só, bors, cukor
fehérborecet
olívaolaj

A karalábékat meghámozom, és vékony hasábokra vágom. Kicsit időigényes, de megéri, mert lehet szépen formázni, meg amúgyis finomabb. Sózom, borsozom, kicsit állni hagyom, mejd leöntöm róla a levet. Közben aprítom a petrezselymet és a koriandert. Hozzákeverem. Egy külön tálban olívaolajat keverek össze cukorral, fehérborecettel és pici vízzel. Ez ízlés szerinti adagolás, én édesebben szeretem. Ráöntöm a karalábéra, megkavarom és tálalásig hűtőbe rakom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...