2010. július 16., péntek

Babpüré sült fokhagymával mártogatósnak

Már megint egy kis kelet... Ez a recept lehetne 2:1 vagy inkább 3:1, mivel:
- maga a püré tortillával, lepény kenyérrel vagy bármi mással incsifincsi mártogatós,
- a sült fokhagymát, akár reggel pirítósra kenve, teával is élvezhetjük
- a babpüré lehet töltike mexikói taco-hoz vagy fajitashoz is.
Sok oldalú cucc...
A bab maga / szánom-bánom / kivételesen konzerv. Fekete szemű lóbab, amire egy keleti boltban tettem szert ma délelőtt, ahogy a hozzá való indiai Chapaties kenyérre is.

Íme a mártogatós :
4 fej fokhagyma
400 g esetünkben lóbab, de szerintem fehér babból is klassz
2 ek olívaolaj
2 szál újhagyma
só, bors
1 tk őrölt kömény
1 tk római köményA sütőt előmelegítettem 170 fokra. A fokhagymák fejét, skalpját levágtam, beleültettem őket egy muffin sütőbe, majd meglocsoltam olívaolajjal. Lefed fóliával és mehet a sütőbe. Ez úgy 20-30 perc alatt sül aranybarnára, míg el nem készül, valójában nincs is dolgunk. Közben a babot átmostam, lecsöpögtettem, az újhagymát mostam, pucoltam, felkarikáztam. Egy aprítóba öntöttem és fűszereztem. A megsült fokikat, mintha fél citromot facsarnék, kinyomkodtam a héjból. Az összes hozzávalót nyakon öntöttem olívaolajjal, és a gép segítségével pürésítettem. A lepénykenyérkéket közben palacsinta sütőben, mindenféle zsiradék nélkül kicsit megpirítottam. Én szeretem tépni a mártogatóshoz, így nem szeleteltem fel. A püré a hűtőben is ellakik egy ideig, így váratlan vendég is érkezhet:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...