2010. október 24., vasárnap

Sütőtök krémleves tökmagolajjal

Minden ember életében vannak bakik. Olyan bakik, amiken idővel kedvenc barátnőkkel lehet jókat mosolyogni, leginkább röhögni, olyanok, amik évtizedekig csemege sztorik lesznek bulikon és könyörögnek újra felelevenítésért. Nos persze ez akkor tájt, mikor történt Helgám életében nem volt annyira vicces, de túl vagyunk rajta és most már csak vigyorgunk és örülünk az örökségének. Igen, ez a recept az egyik öröksége, amiért jó ideig hálásak leszünk mindketten. Tehát egy recept Helgám "setét" múltjából :-)

" Fogod na a sütőtökit, megsütöd, aztán turmixba be és kisebb adagokban az alaplével leturmixolom. Én sűrűbben szeretem, de kinek a papné... majd a végén még a tejszín sűríti. Mehet a fazékba. Apróra vágott chili paprika / óvatosan vele /lereszelt gyömbér, kb egy olyan 2 cm-nyi darab. Pici só, cukor ízlés szerint. Aztán ez picit összefő és mehet bele a tejszín. Sűríti. Én szoktam pirítani bele magokat, tökmagot, fenyőmagot, és meglocsolom a tökmag vagy olívaolajjal."

1 sütőtök / közepes méretű
2 ek barna cukor
1 liter zöldség alaplé
gyömbér
1 dl tejszín
1 kk friss chili aprítva

én tettem még hozzá :
csipet szerecsendió
1/2 fej vöröshagyma, amit lepirítottam tökmagolajon és úgy turmixoltam össze a sütőtökkel és alaplével.
Hát ennyike.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...