2010. október 31., vasárnap

Körte lekvár thai citromfűvel

Új lakás, konyha avató. Hogy miért lekvár ? Mert ragacs, édes, fűszeres. Mert van benne utazás, megérkezés, meleg. Ezt mind, mind akarom azonnal ebben a házban. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy még nem készült itt semmi, de a bevált, jól ismert étkeket készítettem, mércézve ezzel a sütőt, a gáztűzhelyet, az új edényeket és persze boltokat, zöldségest. A lekvár az első, ami ide kell, hogy kerüljön, mert újdonság....és mert találtam a helyi boltban thai citromfűt, ami után még Pesten is sokat kell mászkálni.

500 g vilmoskörte / én szeretem ha kicsit túl érett, van aki nem
300 g kristálycukor
1 vanília rúd
3 szál thai citromfű
1 körömnyi gyömbér
pár szem egész fahéj
1 citrom leve
1 ek méz

A körtét én nem pucoltam meg. Sok recept írta így, gondoltam kipróbálom. Kicsumázom, felkockázom, a gyömbért megpucolom, lereszelem, a citromfűvet felaprítom és a többi alapanyaggal lábosban 1 - másfél órát rotyogtatom. Bőven elég a cukor, ha sűríteni szeretném citromlé mehet még bele. Ha habzik, lekanalazom, mint a husilevesről. Mikor kész, üvegbe vele, körtepálinka a tetejére bezárni és dunsztba sok párna alá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...