2011. február 23., szerda

Tárkonyos, fűszeres burgonyafőzelék

Már nagyon vágytam egy kis főzelékre, és hát ez ugyebár alap, mint a zöldborsófőzelék, vagy a tök. Kicsit megcifráztam, és ha nem lennék ma annyira lusta, amennyire akkor még fasírtot is gyártanék hozzá. Jó, jó megyek, megcsinálom. Mellesleg a "krumpi" főzeléket én fehéren szeretem. Mert készül ez paprikás változatban is. Szerintem ez tipikusan ahány ház, annyi íz főzelék és kb 40 féle recept erre az egyszerű főzikére.

5-6 db nagyobb méretű burgonya ez kb fél kiló lehet
4 közepes babérlevél
1 fej vöröshagyma
1 tk ecet
1 tk tárkony
4-5 szem fekete bors

2 dl tejföl
másfél ek rozsliszt
1 tk cukor
csipet szerecsendió
1 ek olívaolaj

A hagymát felkockázom és olívaolajon üvegesre pirítom. A burgonyát hámozom és ízlés szerint kockázom vagy karikázom. Mikor kész a hagyma, hozzá teszem a burgonyát és cukrozom és kicsit összeforgatom, lassú tűzön. Én vízzel öntöttem fel annyira, hogy ellepje, de van aki tejben főzi a burgonyát. Hozzáadom a babérlevelet, tárkonyt, borsot, szerecsendiót, majd puhára főzőm a burgonyát. Pici ecettel vagy citrommal savanyítom. A tejfölt közben elkeverem a liszttel és úgy 30 perc után, mikor már puha a krumpli, ezzel behabarom. Egyszer még forralom és készen is vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...