2011. október 22., szombat

Aszúban posírozott körte rózsaborsos fehércsokoládéval

Na még egy kis körte és még egy kis tokaji, aztán más következik. Imádom azokat a napokat, estéket amikor Férj is konyhakötényt ragad és ügyezi az étkeinket...Ketten sertepertélünk a konyhában, borozunk, beszélgetünk. Persze Ő csak kimondottan extra cuccoknál van jelen, ami persze nem baj, mert akkor is az én dolgom lenne a főzés, ha nem imádnám. Vagyis az extra cucc, a minap őzgerinc volt, amit apósomtól kaptunk. Naná, hogy ő akarta elkészíteni. Én nyertem a köretet és a desszertet. Kellően rossz képekkel tudnám csak illusztrálni, eme mennyei vacsora fő étkeit, így maradt a desszert, amit körte szezonban, sokszor sokféleképpen fogok majd elkészíteni.
Az alapot Várvizi Péter francia bistro kurzusán tanultam a Csillagánizsba.

A KÖRTÉK :
Vacsora vendégenként 1 db szép, formás, kicsit keményebb vilmoskörte. / mi ketten voltunk+1 a fotónak /
3 dl tokaji aszú
2 dl víz
1 dl citromfű méz / de ez persze sima virág, vagy akácméz is lehet
1 dl citrom facsart leve
0,5 dl narancs facsart leve
2 csík narancs héj / fehér része nem kell rajta és úgy ujjnyi vastag csík legyen
1 csík citrom héj / szintén zenész
1 csillagánizs
1 rúd vanília és annak kikapart magja
1 rúd fahéj
2 szem szegfűszeg

A KENŐCS a körtéhez :
250 g mascarpone
100 g fehér csokoládé pasztilla / pici pötty
rózsabors / ha van rendes, imádni való Hugi, aki hoz Egyiptomból, akkor, azt ! :-)

JAAAAAA és, hogy mi is a posírozás : hát lassú tűzön forralás, savanyítás, puhítás gyakorlatilag.

A körtéimet szépen fentről lefele haladva megpucolom, úgy,hogy a kis szára megmaradjon rajt, és a körte formáját se veszítse el.
A többi hozzá valót egy olyan magas falú lábosba öntöm, amibe vidáman beleférnek a körtéim akár állítva is. Kicsit összefőzöm a borral a fűszereket, mondjuk forralt bort gyártok, majd leveszem a legalacsonyabb fokozatra a lángot, beleültetem a körtéket és kb. 3-4 órán át főzöm őket. Ezalatt bőven elkészíthető a krém. A fehér csokit vízgőz felett felolvasztom, majd összekeverem a mascarpone-val és bele őrlöm a friss, piros rózsaborsot. Hűtőben unatkozni hagyom, míg elkészül a körte. A megfőtt körtéket / én tű próbával azért ellenőrzöm a keménységét / egy gombóc csokoládé krémre ültetem, és szervírozom. Őszintén én egy mandula tortácskát is sütöttem hozz, de az már asztalig sem ért el, így csak javaslok házi kekszet, linzert még ehhez a desszerthez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...