2011. október 1., szombat

Tokaji aszú fagylalt

Na ezt még akkor kreáltam, mikor még nem voltam eltűnt személy :-) viszont most épp aktuális, hiszen szüreti szezon van, és úgy tűnik remek éve volt ez a borászatoknak is. Az aszút az Oremus pincészettől hoztuk, ahol volt szerencsénk járni még tavasszal és leginkább kóstolni eszenciát, ami egy meghatározó élménye volt a gasztro tudásomnak. Azon kevés étkek, itókák egyike, amire mindig vágyik az ember. Hogy ehessen egyszer egy Wagyu marha steaket, vagy Bressi csirkéből rántott combot .... vagy ihasson egy Tokaji Aszú Eszenciát, ami egy '99-es, gyógyszer, manna, egy felejthetetlen élmény. Néma csendben kortyolgattuk a 2 cl-nyi csodát az Oremus pincelabirintus egyik kis szobájában, hálát adva Istennek, hogy tudta, mi a jó :-)
Adózva eme nemes nedűnek, és emlékezve az idei csodás évre:

3 tojás sárgája
10 dkg kristálycukor
2 dl tejszín
2 dl natur görög joghurt
1 tk vanília eszencia
1 tasak vaníliás cukor
1 dl tokaji aszú
1 dl tej
1 rúd vanília

A tojások sárgáját a kristálycukorral és vaníliás cukorral habosra keverem. A tejszínt és a tejet a vanília rúddal felforralom, épp csak az első buborékok megjelenéséig, majd leveszem kis lángra. A tojásokhoz adok a meleg tejszínes keverékből egy-két evőkanállal, hogy ha összeöntöm a két keveréket, nehogy elkezdjen főni a tojás.Összekavarom, majd beleöntöm a lábosba és folyamatos keverés mellett ismét forralásig hevítem. Ezután kihűtöm minél jobban. Én fagyi gyártás előtti este szoktam megcsinálni az alapot és éjszaka a hűtőben hagyom, hogy jó hidegen kerüljön a fagyigépbe. A fagyigépet szintén mélyhűtőben tárolom, majd beleöntöm a vanília keverékemet, hozzáadom a joghurtot és a bort, majd a vanília eszenciát. Innen a gép dolga... én a végén még beletörtem és kevertem egy 5 szelet fűszeres kekszet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...