2012. január 31., kedd

A szerintem legjobb Tiramisu

A szerintem legjobb tiramisu recept a Szarvasi, mascarponés doboz tetejének belső felén található, amit soha, de soha az életemben nem jutott volna eszembe megcsinálni, de egyszer Helga Anyukája kipróbálta és pont olyan lett, mint amilyennek szerintem a Tiramisunak lenni kell. Ez egy olyan desszert, amiről mindenki gondol valamit, hogy mennyire legyen rumos, kávés, krémes, száraz..Nagyon krémesen szeretem. Puha, habos, kissé folyós, lágy krémesen, amiben gyakorlatilag beázik a piskóta. A kávé ízének keveredni kell a ruméval és egy harmónikus likőr íznek kell lenni. Az olaszoknál sem ettem jobbat még sose, bár Helgával egy római kiránduláson, a Piazza Navona mellett ettünk már 10es skálán 7est.A receptben szereplő krém alapanyagait dupláztam, mert abból sosem elég,így viszont a Férj egy egész tálat el tud pusztítani egy este.Majd másnap lefocizza...

Íme, az eredeti, a duplázással :

500 g mascarpone
6 tojás
5 ek cukor
2 dl hideg fekete kávé
2 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag babapiskóta
4 ek rum
kakaópor

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 2 ek cukorral és a vaníliáscukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a rumot ízlés szerint és a mascarponet és kemény, habos krémmé keverjük.A tojásfehérjét 1 ek cukorral kemény habbá keverjük, majd a két krémet összevegyítjük.Az előre elkészített kávét a tejjel összekeverjük, ebbe is mehet egy kis rum.A babapiskótákat ebbe áztatjuk és szépen sorakoztatjuk egy tálba. Mehet rá egy réteg krém, majd megint piskóta és megint krém.A tetejét kakaóporral szorjuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...