2012. január 1., vasárnap

Tojáslikőr

 Ajándék csomagunk része volt ez a jellegzetesen karácsonyi ital. Kicsit macerás, bár nem az elkészítése, hanem inkább a tárolás,mivel az ünnep miatt ugen szűkösen voltunk a hűtőben,  az hogy mikor legyen elkészítve, mivel a tojás miatt nem túl hosszú a szavatossági ideje, de sikerült. Nagyon sok recept volt a neten, így a mi likőrünk egy kis egyveleg ezekből. Mindenhonnan csíptem egy kicsit. Mindig is úgy gondoltam a tojáslikőrre, mint Harry Potter a Vajsörre. Kréme, lágy, picit sűrű....Madártej rummal. Valójában szerintem ez lett belőle. Szerettem, de még mindig nem az igazi, általam elképzelt, megálmodott ital, viszont jól nézett ki az ajándékcsomagokban.

Az alap receptet az Ajándékok a konyhából című kis könyvecskében találtam, ezt  tupíroztam át.

1,5 literhez:

10 tojás
2 csomag vaníliás cukor / találtam egy nagyon jó, állítólag bio, viszont igazi vaníliáscukrot a dm-ben, ajánlom:-)
1 rúd vanília
250 l tejszín
250 l tej
500 l rum / na most itt minden recept magas alkohol tartalmú, min. 70 %-os rumot írt, én hagyományos 37 fokos barna rumot használtam, mivel nem főzés közben adtam hozzá.
500 g porcukor
1 rúd fahéj
Tojásokat szétválasztottam, és a sárgákat a porcukorral habosra kevertem. A tejet, a tejszínnel, a vaníliás cukorral, fahéjjal és a vaníliarúddal-kikapart beljesével és a rúddal- felfőzöm. A tojássárga masszához adok a forró tejes lötyiből, és belekeverem, hogy a hőmérsékletet átvegye, ne kezdjen el rögtön sülni a meleg tejben a tojás, majd szép lassan a tűzön lévő vaníliás tejszínbe csorgattam. Egyszer még megforraltam, majd kihűtöttem. A kihűtött madártejet leszűrtem, hogy a vanília darabokból minél kevesebb jusson az italba, majd hozzáöntöttem a rumot. Kicsi üvegekbe töltöttel és hidegre tettem. Kicsit még sűrűsödni fog. Még finomítom majd, de finom így is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...