2010. május 15., szombat

Áfonyás cantucci, kókusz forgáccsal


Szándékosan nem biscottiként került ide. Ma szóba került Toscana, és ismét belém költözött az a gondolat, ami már a francia lankák, borok kapcsán is, miszerint Ott és úgy szeretnék majd élni. Hajjjjj, hányszor került mar szóba köztünk Helguval egy kis, Pienza környéki, aprócska falu melletti házikó, olajligettel, narancsfákkal ódon, masszív pincével és szőlőssel ... Esténként agy baráti vacsorákkal, fáklyák, lampionok közt, olívaolajat tunkolva friss kenyérrel. Persze pillanatnyilag azzal is meg lennék elégedve, ha csak a reggeli capuccinom, a szökőkút melletti kis téren állo, apró kávézóban ihatnám, cantuccit mártogatva a habba. Sosem gondoltam, hogy egy "Keksz" kávéba valo lenne. Ha kávé, akkor espresso vagy ristretto, így ittam régebben, ma mar inkább az időt szánom a kávézásra, mintsem fordítva, latte vagy hosszú kávé sok tejkrémmel. Az idő jó dolog. Leginkább azért mert ezt magamra szánom. Már nagyon fiatalon is szerettem egyedül kávéházakba, presszókba járni. Újságot, könyvet olvastam, néztem az embereket, a történetüket. Megállapítottam azt is, hogy hát persze, hogy értenek az élethez az olaszok. A klasszikus cantucci mandulás és valójában azt jelenti, hogy kétszer sült sütemény, desszert borokhoz is tökéletes. Fém dobozban igen sokáig eltárolható. Az én első próbálkozásom tartalmilag nagyon jól sikerült, a külalakján picike változtatásokat még eszközölök azért, de szeretni fogom ezt a Toscan finomságot.
Hozzávalók:

25 Teljes kiörlésű dkg liszt
1 tk szódabikarbóna
1 tk Só
15 dkg tk sütőpor nádcukor1
2 egész Tojás, 2 tojásfehérje kissé felverveve
csipet fahéjj
02/01 Vanília kikapart magja
1 ek olvasztott vaj
10 dkg Kókusz chipek
10 dkg Kókusz reszelék
10 dkg szárított Áfonya

A sütőt 180 °-ra előmelegítem. A tojásokat a cukorral, vajjal, vaníliával fehéredésig keverem. A Száraz hozzávalókat, AZ Áfonya ÉS a Kókusz chipek kivételével szintén összevegyítem. A Tojásos elegyet Lassan hozzákavarom a liszteshez, ügyelve ARRA, Hogy sehol ne hagyjak ki Száraz részt. Hozzáöntöm a szárított gyümölcsöket. A tészta nagyon ragadós lesz, mégis Két lapos szalámi rudacskát formáljunk belőle. A tetejét szépen simítsuk el / ez volt AZ Amit Én kihagytam /. Lisztezett tepsiben vagy sütőpapíron sütöm 30 percig õket.
Kiveszem a rudakat, felvágom 1,5 cm vastagságú szeletekre, úgy 40 °-os szögben, majd visszateszem õket Még pirulni kb.8-10 percre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...