2010. május 14., péntek

Melegszendvics rukkolával és angol szalonnával


TV függő vagyok. Reggel az első dolgom, hogy bekapcsolom. Semmi másért, csak hogy szóljon hozzám valami. Nem szeretek zenét hallgatni itthon, csak a kocsiban, így kapcsolgattam a tévét indulás előtt és híreket, utazási, ismeret terjesztő műsorokot hallgatok. Így találtam a viszonylag új, magyar csatornát, ahol Stahl Judit, maratoni tűzhely mögött ácsorgást, és recept halamazt nyomott az aznapi munkába indulós, szürke, esős induláshoz. Elkaptam olyan szavakat, mondatokat, mint meleg, szendvics, rukkola, szalonna...Na mondom, ezt azonnal ide nekem, hamm bekaplak. Csudi egészségesnek hagzott, így már álltam is neki. Kivételesen Judit azon mondatát is magaménak éreztem, hogy: " kell egy kis ázsiai piros rozmaring, persze mindenkinek van otthon a kamrában, a jobb felső polcon....."és láss csodát, rukkola a hűtőben, friss gouda sajt és angol szalonna. Talán még abból a teljeskiörlésű lisztből készült, új toast kenyér is van, amit most fedeztem fel több üzletben. Zseni cucc. Na akkor elő egy serpenyőt...

2 szendvicsnek való :
4 szelet toast kenyér, amiknek egyik felét megkenjük vajjal, majd megfordíjuk, és az üres felükre kezdjük pakolni az angol szalonna szeleteket, majd a gouda sajt szeletet és végül, egy negyed marék rukkolát. Mehet rá a másik szelet kenyér, a vajjal megkent oldalával a rukkola felé. Serpenyőben olívaolajat hevítünk, de csak tényleg keveset, mert a vajtól is zsíros lesz és belerakom a szendvicsem. Szépen, közepes lángon pirítom először az egyik oldalát, majd a másikat, míg belepirul a sajt. Végre, szuper reggeli!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...