2010. augusztus 8., vasárnap

Padlizsánkrém fetával

Ahány ország, annyi elkészítési mód. Ahány ország, annyi recept. Ahány ország annyi emlék, nekem pedig Görögországhoz kötődik. Az Erdélyben kóstolt is isteni, vetekszik a göröggel, nem mondom.... Most mindenesetre egy feta sajtos változat mellett döntöttem. Padlizsán szezon van, érdemes többféleképpen kipróbálni, szerintem a padlizsánkrém, amúgy is alaprecept.

2 db úgy kb. 200 g-os padlizsán
2 ek olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
1/2 fej vöröshagyma
1 kk magos mustár
1 ek tejföl
80 g fetasajt
só, bors

A sütőt előmelegítem 180 fokra és 30 percig sütöm benne a padlizsánt, majd megfordítom és a másik oldalán is ugyanígy 30 percig sütöm. Akkor jó, ha ráncos lesz a héj és puha a padlizsán.
Ezután a szárát levágom, a "bőrét" lehúzom és darabolom egy fa vagy műanyag késsel, majd ugyanezzel pépesítem. A hagymákat lereszelem és az összes hozzávalóval a padlizsánhoz keverem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...