2010. augusztus 17., kedd

Sült, tejszínes paradicsomleves

Őrizgetem ezt a receptet pár hete, no meg a hozzá való paradicsom is a hűtőben lakik már egy ideje, mert nem volt időm neki állni, ma szabad vagyok és gondoltam itt az idő. Na nem mintha hatalmas erőfeszítést venne igénybe, úgy 15 perc alatt meg vagyok vele + 30 perc sütési idő. Helgám tiszteletére, mivel Toscanaba indul a lelkem felfedező útra...

1 kg paradicsom
1 db sárgarépa
1 fej lilahagyma
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
4 ek olívaolaj
2 dl tejszín
1 tk szárított kakukkfű
1 szál bazsalikom apróra vágva.

A paradicsomokat gerezdekre vágom és egy sütő tálba dobálom. Nem kell szépnek lennie úgyis megsül és amúgy is turmixolva lesz. A sárgarépát tisztítom, karikázom és a paradicsomhoz adom. A hagymákat megpucolom, és szintén gerezdekre vágom, majd megy a tálba. A fokhagyma gerezdeket ketté vágom és úgy dobálom be a többihez. Megszórom sóval, kakukkfűvel, meglocsolom az olajjal és előmelegített sütőbe, 180 fokon 30 percig sütöm. Sütés után, még melegen átkanalazom a turmixgépbe és pürésítem. Közben hozzá öntöm lassan a tejszínt és hozzá adom a bazsalikom leveleket. Keverek rajta, majd átöntöm egy fazékba, még melegítek rajta egy kicsit, majd sajtos kenyér rúddal, grissinivel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...