2010. augusztus 5., csütörtök

Sárgadinnye Sorbet



Mit is nevezünk sorbet-nek. Persze rákerestem, mert nem tudtam, hogy jelenjen meg itt a blogon, mivel némi kis vodkát is tartalmaz. Azt meg pláne nem tudom, hogy kinek is csináltam úgy 1,5 liternyit, mivel Bonbonom nem szerette a sárgadinnyét, vendég meg mostanában maximum Konyáriék Cabernet Sauvignon-ja, / Ő meg ugye nem ehet a cukra miatt /más nem, de itt van és nekem jó kedvre derítő. Eláll a hűtőben.... Nos, a sorbetet az eredeti, igazi fagyinak tekintik sokan. A neve Perzsa eredetű, viszont természetesen Franciaországból származik. Valójában fagyasztott cukor, víz és gyümölcspép, gyümölcspüré. Az állaga nem olyan mint a tejszínes fagyiké, kicsit jégkásásabb. Többszöri keverést igényel, ezért sokan fagyi gépben készítik. De én kivételesen a turmixgéphez nyúltam.


Az említett másfél literhez :
2 közepes nagyságú zöld béléssel rendelkező sárgadinnye
3 ek méz
6 cl vodka
1 körömnyi frissen reszelt gyömbér / de ez ízlés és köröm függvénye /

Turmixgépben pürésítettem mindent, majd egy tégelyben fagyasztottam. Úgy 1 óránként megkevertem 3szor. Utána fagyasztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...