2010. szeptember 21., kedd

Fűszeres sült körte


Megjött a piros Vilmoskörte a céghez !!! Ebből lesz a kedvenc pálinkám ! No ebből a körtéből hoztam haza pár szemet, és csináltam kicsi desszertet. Biztos vagyok benne, hogy már említettem, nem is egyszer gondolom, hogy nem vagyok valami nagy gyümölcs faló, de imádom sütve, melegen desszertként, vagy köretként husikhoz. Hát agy lett egy gyors sült körtém.

3-4 szem vilmoskörte
1 rúd vanília
1 lime
2-3 rúd fahéj
4-5 szem kardamom mag
8 dkg vaj
10 dkg csokoládés, fűszeres keksz

A körtéket gyönyörűen meghámozom, félbe vágom, kimagozom. Egy hőálló tálba fektetem. A zöld citromot félbe vágom, majd cikkekre és azokat is félbe. Forró vízbe teszem őket 10 percre. A vajat darabolom és a körtékre szórom, a vanília rúd magját kikaparom és megkenem vele a körtéket, majd a rudat is a tálba teszem. Rádobálom a fahéjakat és a kardamom magokat végül rászórom a lime darabkákat. 175 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöm, majd kiveszem és rámorzsolom a kekszet. Visszatolom még 10 percre. Melegen tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...