2010. szeptember 10., péntek

Vaníliás Szeder - málna lekvár

Nem vagyok túl aktív mostanában. Ezt a lekvárt is megcsináltam már vagy egy hónapja, nyilván mikor még volt málna. Mostanában mindenfelé szaladtunk. Hugiék Horvátországba, Helgáék Toszkánába, mi Tunéziába. A Toszkán irományunk még csak fejben létezik, viszont jártunk egy olasz étteremben, ahol Helga vargányás risottot evett és beájultunk tőle, tehát, tehát lesz miről írni a közel jövőben :-)
A lekvár főzés nagyon állat. Nekem valahogy úgy rémlik emlékeimben, hogy órákig fazék mellett ácsórgósból, majd sokáig hozzá nem nyúlhatósból lett egyszer csak reggeli kalácsra való a Nagyimnál. Na ez is az univerzum titkának tűnt eddig. Most meg nyalogatok egy kis kanalat, amit a saját "legvározs" csupromból származó édes ragacs fed. Azt hiszem kicsit édes lett, de hát milyen is legyen ???

80 dkg szeder
80 dkg málna
2 rúd vanília
50 dkg kristálycukor
20 dkg befőzőcukor
fél citrom kifacsart leve
fél dl rum

A gyümölcsöt mosás után egy fazékban felteszem a cukrokkal, a vanília kikapart magjával és magával a rúddal főni közepes lángon. Néha megkeverem kicsit, de óvatosan, hogy ne nagyon törjön össze. Szépen gyöngyözve bugyogtatom . Kicsi hab lesz a tetején, ezt én leszoktam szitával szedni róla. Hozzá adom a citrom levét, és még pár percig főzöm. Üvegekbe szedem még forrón,1 kávés kanálnyi rumot teszek mindegyik tetejére lezárás előtt és előre, takarókból, paplanból megágyazott dunsztba helyezem pár napig, amíg ki nem hűl. Ez után mehet a spájzba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...