2010. szeptember 13., hétfő

Narancsos - mandulás biscotti

Ha rossz kedvem van sütök, ha ideges vagyok, sütök, ha szomorú vagyok, sütök, ha bármi van, sütök, még, ha depressziós vagyok is képes vagyok sütni. Na, ez a tegnap este, vagyis inkább éjjel szüleménye. Na jó, néha takarítok, ha ideges vagyok:-)
A biscotti ma el is fogyott a kávézások közepette a cégnél. Jobban sikerült, mint az előző és még egy hasznos tanácsot is kaptam, miszerint csak fehér lisztből fogok sütni, hisz azért van.
Nos a másik dolog, amiért épp biscotti lett, hogy vettem a Teszkóban egy méricskét, amit az angolok, az angol receptek előszeretettel használnak, így ez a recept már ehhez mérten készült. Legalább nem kell mérlegelni :-)

10 dkg mandula
1 és 1/2 csésze liszt/ 1 csésze = 30 dkg /
1/2 csésze cukor
1 tk sütőpor
3 ek kandírozott narancs kocka
2 nagy méretű tojás
1 narancs héja
1 ek narancsvirág víz
2 ek narancslé


Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Összekeverem a lisztet a cukorral a sütőporral és egy külön tálban a tojást/ nem kell nagyon felverni, csak éppen hogy /, a narancs héját, kandírozottját, a virágjának a vizét és a narancslevet. A kettő elegyet összekutyulom, majd végül beleforgatom a mandulát. Ha nagyon hígnak ítéljük, lehet liszttel sűríteni, elbírja, de alapvetően egy ragacsos, folyósabb tésztát kapunk. Egy enyhén lisztezett felületre borítom, ahol még gyúrom egy kicsit. Két részre osztom és egy sütőpapírral bélelt tepsire halmozom hosszan. Olyan alakja kell legyen, mint mondjuk egy bagettnek. Szépen még elegyengetem a felületét, majd úgy 20 percig a sütőbe tolom. Mikor szépen megpirult, kiveszem és még melegen 1-2 cm vastagságú szeleteket vágok belőle és visszateszem a sütőbe pirulni őket még 5 percig. Ha nem fogy el, fém dobozban elrakom későbbre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...