2010. szeptember 18., szombat

Meleg zeller saláta


Anyu. Anyu recept. Hogy én ezt hogy nem szerettem régen. Vannak azok az élelmiszerek, zöldségek, gyümik...amiket vagy imád az ember, vagy utál. Megosztóak. Ilyenre gondolok, mint tök, spenót, birs, sárgadinnye...nincs átmenet, nincs olyan, hogy eleszegetek egy körtét mondjuk. Vagy horror mennyiséget tolunk az arcunkba, vagy a szagától is undorodunk, az adott terménynek.
Szerintem a zeller is ilyen, csak azt nem értem, hogy az hogy van, hogy egy ideig pfuuuujjjj, majd, ide nekem a zelleres fazékot ... Na mindegy, a lényeg, hogy köret vagy saláta ? ! Naon fini.

0,5 kg zeller /ez úgy 4 főnek való mennyiség köretként /
1 ek só
4 ek barna cukor
3 ek olívaolaj
2 ek ecet vagy balzsam ecet
csipet szerecsendió

A zellereket megpucolom, először félbe vágom, majd megint félbe és így szeletelem vékony kis szeletekre. Egy lábosba teszem és megsózom, majd hagyom állni fél órát. Szépen levet fog ereszteni. Eztán felrakom lassú tűzön az olajjal főni, puhulni. Úgy 40 perc biztos, de attól függ milyen fiatalka a zöldségünk. Kb 20 perc után hozzá adom a cukrot és az ecetet, együtt rotyogtatom őket. Frissen reszelek rá szerecsendiót, amit még Tunéziában szereztem be a piacon. Folyamatosan kóstolom. Akkor lesz jó, ha szép csillogó, édes réteg lesz rajta az ecet-cukortól, na és persze, ha puha. Melegen husik mellé ideális társ jelölt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...