2010. december 27., hétfő

Fűszeres csicseriborsó snack

Most, hogy már mindenki megkapta a kis karácsonyi csili-csomagját, felrakosgatok egy párat a meglepikből. Ezek ötletek, jó cuccok a konyhából, amit kis családunknak gyártottunk. Lassan mondhatom, hogy úgy 3 - 4 hete álltunk neki. Ma a tesóm újongva hívott, hogy a pácolt fokhagyma mennyire szuper lett a sült kacsára és a rozmaring sótól, milyen fini lett és puha, visszon a csicseriborsó snackből nem kér többet köszöni, az nem nagyon jött be. Hát, igaz, ami igaz a Tesóék nem nagy ízfelfedezők, és mivel ehhez a csipegetnivalóhoz keleties, csípős fűszerkeveréket készítettem erre számítottam is :-)

5 kis csomagnyi ami úgy egy maréknyi vagy 2 főnyi esti tévézős adag :

3 db konzerv csicseriborsó
ízlés szerint
tengeri só
római kömény
chili örlemény
kurkuma
rozmaring por
3 ek olívaolaj


A tepsit, amibe kerül, a sütőbe tolom és azzal együtt melegítem elő 230 fokra. A csicsrit alaposan átöblítem és lecsöpögtetem. Közben összekeverem a fűszereket összekeverem. Ez ízlés dolga, hogy legyen e csípős, vagy inkább édes, mint sós, de használhatunk különféle keverékeket is, mint a garam masala. Miután szárazra törölgettem a borsót, a fűszerekkel összekavarom és meglocsolom az olívaolajjal. Jól megforgatom. Kiveszem a tepsit, kibélelem sütőpapírral és beleöntöm a keveréket. Sütöm 25 percig vagy amíg nem pirul aranybarnára. Közben párszor megrázogatom, hogy mindegyik oldala süljön rendesen. Fém dobozban kicsit megszikkad, de eltartható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...