2011. június 13., hétfő

Cseresznyés tejespite

A tejespite valahogy úgy készülhetett annak idején, hogy valaki Nagyija épp palacsintát akart sütni, amikor megzavarták és el kellett otthonról rohannia, nem volt ideje egyesével kisütni, így beleborította egy tepsibe, hogy lesz, ami lesz...de csak nem öntöm ki. Megsült a tészta és kiderült, hogy ez így is tök jó, és sokkal gyorsabb, mintha órákig sütögetnénk, töltikéznénk, tekergetnénk...és mivel érik a cseresznye, én rekonstruáltam valaki Nagyija receptjét, csak a cseresznyét öntöttem nyakon a tésztával. Szebben sül, ha nem magozzuk ki a gyümölcsöt, persze, csak óvatosan a habzsolással. Na meg magozóm sem volt itthon.


4 tojás
15 dkg cukor
20 dkg liszt
csipet só
1 tasak vaníliás cukor
0,5 liter min. 3,5%-os tej
0,5 liter tejszín
25 dkg cseresznye
vaj

Nos két lehetőség van, az egyik két kerek sütőtál, a másik egy nagy lapos tepsi. Én most a ez előbbit választottam, kivajaztam két kerek formát. A recept a most elkészült tésztára vonatkozik, mert függ a tojás nagyságától, a tej zsírosságától is. Én házi tejet és tejszínt használtam, azok zsírosabbak, de a lényeg, hogy kicsit sűrűbb palacsinta tésztát kapjunk. Először a tojásokat géppel habosra keverem a cukorral, majd apránként és váltva hozzádolgozom a lisztet, a tejet és a tejszínt. Ezt addig ismétlem amíg el nem fogy az anyag és csomómentes nem lesz a tészta. Mehet bele még a csipet só, a vaníliás cukor. A mosott / magozott / cseresznyét a tálakba szórom, majd ráöntöm a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöm úgy 30-35 perc alatt. A közepe fel fog puposodni, de mikor hül, ez elmúlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...