2011. június 26., vasárnap

Kávés, gránátalmás sziruppal locsolt bőrös malac császárhús



Császárhusit, oldalast már régóta sütök, imádom külnböző könnyű salikkal. Szeretem a szirupos, nyúlós szószt rajta, amivel pácolni lehet, meg locsolgatni. Szeretem, hogy ragacsos, nyúlós, ujj nyalogatós. Mint az amerikai filmekben az út széli motelekben, grillen sütött, hatalmas cupákok. Eddig mézes-chilis pácot készítettem, most kipróbáltam egy újat. Már tegnap dél óta nyugszanak a csodás húsos szeletek a lében, mivel nem tudtuk este megsütni, de nagyon jót tett neki a 24 óra. Ma csak a sütőbe kellett bedobnom vacsira. A kávé egy kollégám ötlete volt, de kellett hozzá még valami és nem akartam csak mézet. A spájzban találtam egy nem rég vásárolt gránátalma szirupot, amit, ha jól emlékszem a Campi Keleti Delikateszében tettem magamévá és most szuper kis társa lehet a malacomnak.

6-7 szelet csontos, bőrös császárhús vagy oldalas.
6 ek gránátlamaszirup vagy valamilyen fanyar piros gyümölcs lekvár vagy chutney
2 ek citromfűméz, de persze ez tök más fajta is lehet
2 espresso fekete kávé
olívaolaj
tengeri só, bors

Minden alapanyagot összekeverek egy tálba és szépen belefektetem a husi szeleteket. Elég neki 1 óra pihenő, de nem baj, ha tovább van pácolva. A sütőt előmelegítem 160 fokra, egy tepsibe szedem a császárhúst és meglocsolom némi páclével őket és megkenem végül még gránátalma sziruppal is. 160 fokon úgy 20-30 percig puhítom, majd 180 fokon még pirítom. Ez alatt kétszer, háromszor meglocsolom a saját pecsenyelevével, megkenegetem sziruppal. Mikor kész, még tengeri sóval megszórom és tálalom. Ez grillen is tökéletesen elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...