2012. március 13., kedd

Kókusztejes Indiai leves garnélával

Ennek a levesnek megfoghatatlan illata van. Misztikum, egzotikum, színek, fűszerek, virágok, hangulatok. minden van benne. A valaha kóstolt legfinomabb íz kombináció, amit valaha kóstoltam.Hasonlít az úgynevezett  és eredeti Thom ka gai-ra, ami amúgy az eredeti thai kókusztejes csirkeleves, annyi csupán a különbség, hogy ezt én csináltam, találtam ki és kotyvasztottam magamtól, abból ami itthon volt. Na most, csináltam egy saját garam masalat, aminek persze van egy hivatalos receptje, de ez is igen sokrétű. Jó pár féle-fajat fűszer kell hozzá, de érdemes saját szájízünkre megcsinálni ezt a keveréket. Meg amúgy is, minden indiai családnak saját receptje van garam masalara.Tehát kezdjük ezzel / nem használtam fel az összeset a leveshez, kb a fele még a hűtőben pihen, zöldségre, tésztára/:

3 ek paradicsom püré
1 gerezd fokhagyma
3 tk curry
1 tk római kömény
1/2 tk őrölt fahéj
1/ tk szerecsendió
só, bors,
A hozzávalókat szépen összekeverem. Ezzel fogom ízesíteni a levest.

1 csokor újhagyma
2 szál sárgarépa
2 marék apró gomba
2 ujjnyi gyömbér
1 kókusztej konzerv
só, bors
2 - 3 tk házi garam masala
1/2 liter szűrt zöldég alaplé
olívaolaj
koriander, kaffir lime levél  esetleg thai citromfű
1/2 kg pici garnéla

Az olívaolajon megdinsztelem a felkarikázott újhagymát, majd rádobom a megpucolt, vékonyra felkarikázott sárgarépát. picit megfuttatom, majd hozzáadom a megpucolt, vékonyra felkarikázott gyömbért és a kaffir lime leveleket / amik egyébként úgy néznek ki, mint a friss babérlevél, és ázsiai, keleti boltokban lehet kapni, jobb esetben frisset, de szárítottat biztosan. / .  Összefőzöm őket, hogy kicsit átjárja a gyömbér és lime íz, majd felöntöm a zöldség alaplével. Szépen gyöngyöztetem, fél puhára főzöm a répát. Ez úgy 10-15 perc.Mehet bele a vékony szeletekre vágott gomba, a garam masala és a kókusztej. Lassú tűzön főzöm, majd beleöntöm a kiolvasztott pici garnélát. Ez gyakorlatilag az utolsó mozzanat, mivel nem akarom már nagyon főzni, meg azt sem,hogy megkeményedjen a rákocska. A tálalásnál frissen aprított koriandert dobok még rá. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...