2012. március 3., szombat

Csokoládés - kávés tejkrém

Ismét egy gyors desszert, pedig már sül a kacsa a sütőben, úgyhogy előbb-utóbb lesz itt más is, mint édesség, dehát szép az élet, jön a tavasz, és a sok boldogság hormontól megnőtt fejünket lassan fogyókúrára fogjuk, így záró akkordként a télnek egy tömény, gejl, cukiságot készítettek. Szeretem, ha egy desszert összetett. Van benne ropogós, krémes, gyümölcsös, savanyú és ragacsosan édes, így a  Hugim meg kis Amirám által készített mézeskalácsból került bele pár darab az aljára, valamint kipucoltam a hűtőben árválkodó, megbontott lekváros üvegeket is.

1 csésze tejszín
1 csésze tej
4 db felvert tojás sárgája
1 szem kardamon
2 tk kakaó
2 tk instant kávé
1 tk zselatinfix
1 kk vanília eszencia
1 csésze csoki csipsz / én tejcsokit használtam aprítva
1 csipet sütőpor
1/4 csésze sötétbarna nádcukor
 1 csomag vaníliáscukor

ha szeretnénk :
mézeskalács és lekvár, de ez bármilyen gyümölcs és keksz is lehet.
A csokit,miután aprítottam, a kakaóval, kávéval összekevertem és félretettem. A tejet, tejszínt, tojásokat, cukrokat és vaníliát, a kardamont egy lábosban forrásig folyamatosan kevere, lehetőleg habverővel, lassú tűzön. Közben hozzáadom a zselét és a sütőport. Elkezd szépen sűrűsödni, ekkor beleöntöm a csokikeveréket és lehetőleg habverővel még a tűzön összedolgozom. Üvegek aljára aprítom a ropogósomat, rákanalazok egy kis lekvárt és rámerem a csokit. Ha kicsit lehült, legalább 2 órát hűtőbe teszem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...