2010. április 10., szombat

Ricottás spenótos tortácska



Még Húsvétra készítettem, mert nagyon oda illőnek gondolom. Voltak hibái és nem volt probléma mentes az elkészítés, de nem bántam meg, lehet hagyomány lesz. Szeretem a hagyományokat. A receptet egyébként egy francia blogon találtam, kicsit felturbóztam az ízlésem szerint. Szerintem sok fűszer kell bele, mivel a ricottát nagyon jellegtelennek tartom. A fokhagymát sem sajnáltam. Tök jó kis tavaszi étek, ami szerepét tekintve előétel, köret, vagy akár reggeli is lehet

Egy 18 cm-es torta lesz belőle:
1/2 csomag leveles tészta
15 dkg spenót
20 dkg ricotta
3-4 gerezd fokhagyma
1 tojás
oregáno, só, bors,
kis olaj

A formámat kiolajozom. A spenótot lobogó vízbe dobom és pár percig forrázzom. A levele tésztákból én a tekercset szeretem, mert nem kell külön nyújtogatni. Esetünkben, kitekerem és a fellénél kicsit feljebb levágok belőle egy darabot. A nagyobb lapot a formába igazgatom úgy, hogy körben lelógjon a tészából, amit majd ráhajtogatok a spenótos masszára, ezzel fedem. A spenótot kicsit aprítom.Nem kell szabályosnak lennie, az sem baj, ha nem egyformán van vágva, de nem is kell nagyon szecskázni. Elkeverem a rikottával és a tojással. Belenyomom a fokhagymát, erősen fűszerezem és jól összedolgozom. Megtöltöm a tortácskám közepét és ráhajtogatom a maradék tésztát a tetejére, hogy teljesen fedve legyen. Megkenem még egy kis tojással, majd 180°ra előmelegített sütőben 40-45 percig sütöm, vagy addig amíg erősen megpirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...