2010. november 14., vasárnap

Kávés - narancsos Cupcake


Avagy kávés muffin narancsos vajkrém sapkával. Régóta szerettem volna már valami csuszmákot csinálni a muffinok tetejére. Nem mintha amúgy nem fogyna el, csak olyan szép, és kívánatos lesz ezzel a kis kupakkal. Próbálkozásom a vajkrémmel többször kudarcba fulladt, mert vagy nem volt elég olvadt a vaj, vagy nem volt itthon porcukor, vagy csak kapkodtam. A héten haza ugrottam a Nagyihoz, hogy a legjobbtól tanuljak és első kézből lássam, hogy készül ez a cukrász alapmű.
A muffin, persze egy gyors, - benézek a szekrénybe, mi van itthon - kérdés megválaszolása után lett kávéssá, amihez remekül illik a narancs.

Kávés muffin :
4 tojás
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 ek instant kávé
15 dkg olvadt vaj vagy 1 dl étolaj
1,5 dl tejföl vagy joghurt
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
8 dl tej

Narancs vajkrém :
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 dl narancslé
1 narancs reszelt héja
1 ek narancsvirág víz

A muffinhoz a lisztet, a vaníliás cukrot, kávét, a sütőport összeszitálom egy tálba. Egy másik tálba a tojásokat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a tejfölt, a vajat és a tejet. Összekeverem, majd szépen hozzáadom a száraz hozzávalókat. Ezt már nem habosítom, csak fakanállal összekeverem. Kapszlikat teszek a 12 db muffin formámba és belekanalazom a masszát. 180 fokos előmelegített sütőbe tolom 20 percre. Közben elkészítem a vajkrémet. A vajat már előző este kivettem a hűtőből és egy tálban hagytam szobahőmérsékleten kiolvadni. Hozzáadtam a porcukrot és habosítottam. Mehet hozzá a narancslé, a reszelt héj és a narancsvirág víz, ezekkel is összedolgozom. Mikor kész a muffin hagyom hűlni rácson, majd egy habszákból nyomok rá a krémből és díszítem a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...