2009. december 25., péntek

Karácsonyi borkrémleves



A karácsony nálunk többnyire rohanással telik. Vagy Anyuéknál, vagy Hugiéknál ér a vacsora. Idén első alkalommal bavállaltam, és nálunk ünnepelt az egész, párom családjával kibővült familya...

Sokan elköszöntetek januárig, sokan különlegességekkel készültetek az ünnepre, és sokan, köztük én is egy klasszikussal indítottam a karácsonyi vacsit. Persze ez túlzó, ugyanis nálunk a karácsonyi klasszikus a hal. Így rajtam és kedvenc, mindjárt sógornőmön kívül, sokan nem értékelték a remek újításomat, így Hugi halászléja nyert , de nem adom fel. Ha a családot nem is tudjuk újra kódolni, a hagyományokhoz azért mi is hozzátehetjük a saját fix pontunkat :-).
Új élet, új karácsony, új ízek.
Hozzávaló 4 főre:
4 db szegfűszeg
1/2 citrom
400 ml tokaji édes szamorodni
120 g cukor
8 db tojássárgája
400 ml tejszín
őrölt fahéj

A vízet a fahéjjal, a szegfűszeggel, a citrommal ízesítve felforralom, majd beleöntöm a bort és újra forralom. Közben 4 tojássárgát a cukorral habosra keverem, majd a leveshez adom, és folyamatos kevergetés mellett még egyszer forralom. 300 ml tejszínt a maradék tojássárgákkal összekeverem, és folyamatos kavarás mellett, ezt is a leveshez adom. Lehúzom a tűzről és a már kihült levest hűtőbe teszem. A maradék tejszínből felvert habbal és pirított mandulával díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...