2009. december 10., csütörtök

Az Isteni hibiszkusz



Az Isteni jelzőt ez a növényke nem csak a belőle készült mennyei teája miatt és nem csak tőlem kapta, hanem, mert az ősi Egyiptomban már orvoslásra is használták.
Első találkozásom nekem is Egyiptomban volt a hibiszkusszal vagy másnéven mályvacserjével. Az egyiptomiak leginkább sör, bor helyett fogyasztják, na nem mintha bármilyen alkoholhoz hasonló hatása lenne, viszont rendkívül frissítő. Olyannyira, hogy a szállodákban, pezsgőspohárban, hidegen szolgálják fel. Íze kicsit fanyar, de ugyanúgy ízesíthető, mint bármilyen más tea.

A kairói fűszerpiacon szereztem be az én imádott hibiszkuszom, ahol az illatoktól bódultan sétálgatva tértünk be egy teakereskedőhöz. Friss menta tea mellett alkudtunk, beszélgettünk, megtudtuk, hogy nagyon jó érrendszeri problémára, hogy Egyiptom rózsájának nevezik, hogy több, mint 1200 faja van, melyből sok gyógynövénynek van minősítve. A bazár forgatagából, epres, vizipipa dohány füstje szivárgott az üzletbe, mi indultunk tovább és észre sem vettük, hogy ez a remek kereskedő, nagyon jó érzékkel, barátsággal, úgy, hogy még hálásak is voltunk, a hibiszkusz teán kívűl eladott nekünk, citromfű teát, száritott citromot, szárított gyömbért, fügét és vizipipa dohányt....nincs is vizipipánk :-)) )

A mai reggeli tehát : Forró hibiszkusz tea
1 kb. 2 dl-es csészébe 4-5 szárított virágot leforrázunk.
10 percig áztatjuk, majd ízlés szerint ízesítjük. Fanyarsága miatt én mézet csurgatok bele, szerintem nem kell savanyítani.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...