2009. november 26., csütörtök

Narancsos mákos süti


Ezt az egyszerű, de nagyszerű receptet a Joy-ban találtam. Megtetszett, megcsináltam, finom nagyon, bekerül a recept gyűjteménybe. Nagyon klassz délutánra kávéhoz, teához vagy reggelire kakóval, forró csokival :-)

Hozzávalók :

250 g liszt,

150 g puha vaj,

125 g joghurt,

150 g cukor,

3 tojás,

150 g darált mák,

1 tk narancshéj,

75 g kandírozott narancs

1 csomag sütőpor


Az eredeti recept 150 g mákot ír, én javaslok kevesebbet beletenni, mert szerintem lágyabb, levegősebb lesz a sütink. Viszont a narancsot nem sajnáltam ;-), szerintem így pikánsabb lett.

Tehát a vajat a cukorral habosra keverjük,majd egyesével beleforgatjuk a tojásokat,hozzá adjuk a joghurtot. A lisztet elkeverjük a sütőporral, majd a vajkrémhez adjuk, végül a narancsot és a mákot is belekeverjük. Addig dolgozunk vele, míg egynemű tésztát nem kapunk. Kivajazott, kilisztezett sütőformába töltjük és előmelegített 180 fokos sütőben 40-45 percig sütjük. Érdemes fogpiszkálóval ellenőrizni a sütés vége előtt, mert a máktól sültebbnek itélhetjük meg a sütink tetejét, nehogy nyers maradjon a közepe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...