2009. november 3., kedd

Epres TIRAMISU




Igen, igen ez egy klasszikus, Stahl Judit féle tiramisu.
Azért tartottam fontosnak, hogy ez felkerüljön, mert szerintem a páromnak külön hálaimája van ezért a receptért.
A kezdő, szakácskodni vágyó kisasszonyka is el tudja készíteni, eltántorító kudarcélmények nélkül. Remekelni lehet vele.

Elhihetitek nekem, a családom a mai napig nem hiszi el, hogy megtanultam főzni, de ezzel az édességgel le tudom venni őket a lábukról:-)
Nos lássuk :
HOZZÁVALÓK :
a sziruphoz
10 dkg cukor
2 citrom reszelt héja és leve / én citrom helyett narancsot használok /

a krémhez :
50 dkg friss vagy mélyhűtött,felengedett eper
20 dkg fehér csokoládé
30 dkg mascarpone
1 dl tejszín
1 csomag babapiskóta

Áztató szirupot készítünk a cukorból, citromból/narancsból, és 2 dl vízből. A krémhez az epret pürésítjük, a fehércsokit gőz fölött megolvasztjuk.A mascarponét, tejszínt, eperpürét és a csokit összedolgozzuk.
A krémet, a megáztatott babapiskótákkal egy nagyobb /20x30 cm/, vagy több kisebb tálba rétegezzük. Esetenként szoktam egy-egy rétegre eper darabokat szórni,főleg késő tavasszal,eper szezon idején . A rétegeket úgy pakoljuk egymásra,hogy az utolsó krém legyen.
Megszórjuk kakaóval és minimum 1 órára hűtőbe rakjuk.
/...majd nagy kanállal a tálból csemegézünk, "vasárnap" délután:-)) /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...