2011. április 8., péntek

Medvehagyma krémleves tökmagolajjal

Klasszikus medvehagymából. Szeritem kötelező elkészíteni, mivel legalább annyi képpen felhasználható, mint a fokhagyma. De ez érdekes és csak egyszer van egy évben, rövid ideig. A levesre is tudok legalább öt elkészítési módot. Én a sűrűbbre szavazok.

20 dkg burgonya
2 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín
1 liter zöldség alaplé
legalább 5 marék medvehagyma, de ha több sem baj
só,bors, olívaolaj,szerecsendió
1 tk tökmagolaj

Nem kell túl sok hozzávaló, hisz nekünk a medvehagyma íze a lényeg, nem kell, hogy bármilyen zöldfűszer elvegye ezt. Zöldség alaplé helyett lehet csirke alaplé is, a lényeg, hogy nekem mindig van a fagyasztóban,mert mindig marad a húsleves, vagy erőleves főzésből. Nos a krumpilt meghámoztam, kockáztam és a fokhagymával, pici olajjal, sóval föltettem főni az alaplével. A medvehagyma 1/3-ad részét aprítom és a burgonyához adom. Így főzöm, amíg meg nem puhul, majdnem szétfő. Ekkor a maradék medvehagymát is aprítom és beledobom, de csak pár percig hagyom a tüzön, majd lehúzom és botmixerrel pépesítem. Hozzáöntöm a tejszínt, reszelek rá szerecsendiót, összemixelem, majd egyszer még felforralom. Tálalásnál meglocsolom kevés tökmagolajjal. Cirmim pirított csirkemellre szedte, én pedig kenyérkockákat pirítottam rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...