2011. április 6., szerda

Medvehagyma pesto

Nos, akkor jöjjön a medvehagyma. Húúúú, de rég akartam már. Drága, imádott séfem a hétvégén beszabadult a Mecsek csodás lankái közé és letarolt egy fél hegyoldalnyi medvehagyma mezőt. Tőle kaptam egy hatalmas zsáknyit, amiből rántotta, krémleves és a maradékból pesto lett, hála Istennek bőséggel, így Helgámnak is raktam egy kis üvegnyit, mert Ő még csak ácsingózik eme zöld "vadság" iránt. Mert ugye vad fokhagymáról beszélünk, tele vitaminnal és ásványi anyaggal.

Nem igényel nagy műveletet és hozzáértést, a mennyiségek is szabadon varriálhatók . Mandulával csináltam, szerintem a dió jobb lett volna.

4 nagy marék medvehagyma
2 nagy marék pucolt mandula
só, bors
2 dl olívaolaj

Felszeletelem a medvehagymát, nem kell hogy szépségdíjas legyen, úgyis megy a turmixgépbe. Hozzáadom a többi alapanyagot, az olívaolajat hozzácsurgatom és összedarálom. Ebből a mennyiségből 2 kis üvegnyi lesz. Helga tippje volt, hogy az üveg tetejére olívaolajat csurgassak, így zárjam le és rakjam a hütőbe, mert tartósabb lesz. Persze, mert fél, hogy megromlik az ővé :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...