2011. május 23., hétfő

Áfonyás rebarbara kompót


Gábor Anyu kertből való a rebarbara. Még csak 10 szál érett be, így lekvár nem lehet belőle, viszont kompót egy pudingra igen. Az áfonyát a hűtőből halásztam elő, bár valójában szerintem nem változtat az ízen, mert a rebarbarához képest jellegtelen gyümölcs. De a rebarbara gyümölcs egyáltalán ? Hisz egy növény szára. Viszont finom, citrusos, és különleges. Pitékbe, sütikbe, lekvárnak.

Ez a 10 szál rebarbara, úgy 20 dkg.
/nyilván a receptet lehet fölszorozni a megfelelő mennyiséghez./
10 dkg kristálycukor
1 gerezd citrom
10 dkg áfonya
1 kis zacskó vaníliás cukor

A rebarbarát 1,5 - 2 cm-es darabokra vágtam, nem hámoztam meg, mert így nem esik szét. Az áfonya felét flbe vágtam, a másik felét félre tettem. A cukorral megszórtam és állni hagytam 30 percig.
Elkezdtem főzni, kifacsartam a citrom gerezdet és hozzá adtam a vaníliás cukrot. Amikor elkezd levet ereszteni, hozzá adom a maradék, egész áfonyát. Főzöm, míg puha nem lesz a rebarbara. Az áfonya egy része szétesik, de ez nem baj, mert marad benne egész, kerek gyümölcs. Ezt lehet tejszínhabbal, pudinggal kínálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...