2011. május 8., vasárnap

Joghurtos eperleves bazsalikommal

Az egyik kedvenc ízpárom az eper bazsalikommal. Az egyik kedvenc időszakom május eleje, amikor is kezdődik az eper és spárga szezon. Még nem lehet persze jó, magyar epret kapni, amiből mennyei lekvárt is fogok főzni, de szép, zamatos, melegházi magyar eper már van.
Nem bírtam tovább és bevásároltam. Lett belőle leves, és torta , amit már másodszor csinálok meg ma, mert az elsőből csak az üres torta forma maradt volna a fotózásra.

4 főre a leveshez:
fél kg eper
1 dl méz
1 citrom leve és kicsi reszelt héj
2 pohár joghurt
1 dl tej
2 ek barna nádcukor
1 szár friss bazsalikom.

Epreket megmostam, csumáztam és négybe vágtam, a cukorral, mézzel, citromlével és héjjal, fahéjjal lassú tűzön főztem, mivel botmixerrel pürésítettem, nem főztem pépesre. A pürésítés után, már nem raktam vissza a tűzre, csak hozzákevertem a joghurtot és az apróra vágott bazsalikomot.Ha szükséges, tejjel lehet hígítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...