2011. május 31., kedd

Kovászos uborka

Valamelyik nap ettünk egy bűn rossz kovászos uborkát, mire a Drágám tündérien közölte, hogy Te csinálj inkább otthon. Oké...
Ebben a szezonalítás témában van jó és rossz egyaránt, bár nyilván a jó dolgok a dominánsabbak, de rossz, hogy valamit csak pár hétig lehet készíteni, mert levirágzik, túlérik, leszárad, egyszerűen vége az ő kis Tiszavirág életének. Persze, el lehetne rakni, tartósítani, de az már nem ugyanaz és nem finom szerintem. Meg van benne minden nem odavaló motyó. Na, de a jó az egészben, hogy gyakorlatilag egész évben lehet frisset enni, csak mindennek meg van a maga ideje és helye.
A kovi ubit most kell elrakni. Persze ezt is lehet tartósítani, de az ne az én receptoldalamon legyen. / szerintem amúgy is rossz ízű úgy.../

Amúgy nem bonyolult, remélem jó is lesz :

kis méretű uborka, a mennyiség az üveg méretétől függ
3 gerezd fokhagyma
1 kis csokor kapor
1 tk ecet
víz, só / literenkét 4 dkg /
1 vastag szelet kenyér

Az uborkákat hideg vízben megmostam, a végeiket levágtam és bevagdostam a hasukat. Vizet teszek fel forralni, literenként 4 dkg sót szórok bele és az ecetet. Mikor forr, elzárom a gázt. Az uborkákat egy tiszta üvegbe teszem, mellé rakom a kaprot és a pucolt, gerezd fokhagymákat. A tetejére teszem a kenyeret és a még meleg, sós, ecetes vízzel felöntöm, hogy teljesen ellepje az uborkákat. Végül jó pár napra kiteszem a teraszra, hogy süsse a nap. A végeredmény pár nap múlva...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...