2010. január 21., csütörtök

Citromban főtt sárgarépa

Félelmetes ! Gyerekként is szerettem a sós ízt az édessel keverni. Ettem én vajas kalácsot mustárral, cukroztam a káposztás cvekedlit / ma is cukrozom /, de ezt a a receptet, még én is bizarrnak éreztem. Sárgarépa, mint édesség ???? Ez vicc. Kerülgettem, gondolkodtam, de annyira izgatta a fantáziámat, hogy hát neki ugrottam. Menet közben járt az agyam, mivel kínáljam? Vagy csináljak belőle valami süteményt ? Vagy ? Sőt az okozta a legnagyobb fejtörést, hogy házi tesztelőm, Bonbonom, mit fog szólni, hogy fogom ezt lenyomni a torkán, hogy valami visszajelzést mégis kapjak valakitől, aki nem keni meg nutellával a bundás kenyeret...Fagyi... na ez jó lesz...Sms Bonbonnak, hogy haza fele hozzon egy dobozzal. Megérkezés után a drágám olyan arccal nézett bele a lábosba, mintha kutyafejet főztem volna, lóhere mártással. Na mondom, ez kemény lesz, és ezen a ponton még én sem hittem az egészben... Tálal, fagyi rápakol, lefotóz, és no jó megkóstol. Elképesztő!!!! Olyan, semmihez sem hasonlítható, isteni ízkavalkád selymesítette a nyelvem, hogy teljesen el voltam képedve. Rebarbarás, sárgadinnyés, de mégis, mintha alig érett, roppanós sárgabarackba haraptam volna, aminek a fanyarságát karamellel zúdították nyakon. Gondoltam, mégis ráveszem a Kincsem egy falatra, csukott szemmel, orr befogva....és láss csodát, imáááááddttttaaaa:-)...gyümölcs lett a zöldségből:

mondjuk 4 személyre :
500 g sárgarépa
200 g barna cukor
3 citrom

Hámozzuk meg a sárgarépát, majd vágjuk 3 cm-es hasábokra.Tegyük egy lábosba, adjuk hozzá a cukrot és 2 citrom levét. Lassú tűzön főzzük addig, amíg a répa magába nem szívja az összes vizet. Ez elég sokáig tart, minimum 2 óra. Ekkor öntsük hozzá az utolsó citrom levét. Óvatosan keverjük meg, hagyjuk kihűlni a lábasban, majd 2 órára dugjuk hűtőbe. Szerintem vanília fagyi illik hozzá a legjobban, sok vaníliával, de lehet belőle akár sárgarépa torta is .
Igazi Tündérkonyha recept...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...