2010. január 3., vasárnap

Gombakrémleves pirított - füstölt kacsamell forgáccsal


Az alap receptet, a Hugimtól még 2 éve karácsonyra kapott, "Segítség! Nyolcan jönnek vacsorázni, de nem tudok főzni " című szakácskönyv adta. Nem kell nevetni a címen, a sógorkám még egy pár hete is felhívott, mert nem hitte el, hogy a mákos sütit, amit küldtem neki, én csináltam. Jó fej amúgy, csak nem kap többet enni :-)))
A könyvecske szerzője , Nicole Seeman rendkívül egyszerű és gyors recepteket szedett csokorba, megcélozva főzni nem tudó fiatal hölgyeket, szerelmes pasikat, vagy retro imádó felnőtteket a könyveiben, ami nagyon pontos mennyiségekkel és leírásokkal könnyíti a kezdeteket.
Az innen származó Gombakrémlevest turbóztam fel egy kicsit :
50 dkg champion gomba
50 dkg laskagomba
1 szál póréhagyma
3 gerezd fokhagyma
2 db zöldségleves kocka
3 ek tejföl
4 ek olívaolaj
8 -10 szál metélőhagyma
10 - 15 dkg füstölt kacsamell
csipet só, bors, mustár.

A gombákat megmosom, szárazra törölgetem, a szárát eltávolítom, majd szeletelem. Felkarikázom a póréhagymát, megpucolom a fokhagymát. 3 evőkanál olívaolajat felforrósítok egy lábosban, majd a gombát a hagymával együtt beleszórom. Egy gerezd fokhagymát belenyomok, 2 gerezdet beleaprítok. Aranybarnára pirítom így a gombát, ez kb 7 percet vesz igénybe. Ez után hozzáöntök 7,5 dl vizet és beledobom a leveskockákat. Egyszer megforralom, majd lassú tűzön gyöngyözve forrni hagyom kb 30 percig.
Eközben a füstölt kacsamell szeleteket / jobb hentesnél már lehet kapni, de hiperekben vákum fóliába csomagolva is kapható. Mivel levesbetétnek használom, elég a vákumos is nekem /serpenyőben, olívaolajon megpirítom. A levest a tűzről lehúzom, majd botmixerrel pürésítem. Nem szoktam teljesen pépesre mixelni, mivel szeretem, ha a gombából is maradnak a levesemben egész darabocskák. Hozzáadom a tejfölt, a mustárt, belevágom a metélőhagymát. Megkeverem még egyszer, majd tálalom. A tetejére halmozom a kacsamelleket, ezzel díszítve is a finom levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...