2010. január 25., hétfő

Túrós meggyes mascarpone torta

Ez a sütike úgy készült, hogy na mi van a hűtőben, ami holnapra feladja és csendes halállal a kuka sírban végzi...Találtam meggy befőttet, amit még Nagyi adott, és csak pár szemet használtam belőle dekorációnak valamihez, van túró, 1 napos szavatossági idővel és fél mascarpone. Gondolkozz, gondolkozz, hogy lesz ebből Hortobágyi húsos palacsinta....
hát persze, hogy sehogy :-)) Ebből meglepetés lesz Drágámnak, mert sáros 2 tábla csokival, amit csendben elmajszolgatott a kamrából a hétvégén és én így állok bosszút ;-)

18 cm-es tortához / mert már beszereztem a formát /:
200 g kakaós tönköly keksz / Hobbits
10 dkg vaj
200 g túró
250 g mascarpone
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
100 g fehér csokoládé / ez lehet 200 g is, de csak 1 táblát találtam
fél tk fahéj,
3 ek mézA kekszet ledarálom, a vajat mikróban megolvasztom. Ezt alacsony hőfokon csinálom, többször elindítva a mikrót. Összekeverem a kekszet a vajjal, majd a tortaformába öntöm, és lelapítgatom. Mehet a hűtőbe.Egy tálban a túrót, mascarponet, fahéjat, a citromot és a héját a mézzel jól összeforgatom. Közben vízgőz fölött a csokit megolvasztom lassú tűzön, majd ezt is az előzőekhez adom, és belekeverem a masszába. A meggyről leöntöm a levét és óvatosan a krémhez adom. Az egész mehet a kekszre, és egy éjszakára a hűtőbe.
Ennyi.
Két dolgot kell még hozzáfűznöm:
1. Ezt a tortát, 15 perc alatt szerkesztettem tegnap éjfél és fél 1 között. Szerintem már ez a tény, magában zseniálissá teszi. Na itt a tény, az időre vonatkozik:-)...
2. Nagyon várom már, hogy végre friss gyümölcsből lehessen alkotni, mert hiába a befőtt, a mirelit, sőt a hiperek polcain még meg-megtalálható, érettnek látszó, ízetlen gyűmi, akkor sem olyan, mint a nyár íze, amikor valóban a nyárba harapunk, mikor a piacon beszerzett, előtte este, vagy aznap reggel leszedett hazaival dolgozhatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...