2010. január 3., vasárnap

Túró mézzel és datolyával


Egy kis vasárnap délutáni szösszenet. Délelőtt még Mautner Zsófi gyönyörű könyvét forgattam, s kaptam tőle csoda ihletet, egy kis arabos, keleties ízhez. Gondoltam a mai desszertem ennek fényében készül el.

Csak kevés lett :-(

250 g túró
1 zöldcitrom reszelt héja, felének a leve
csipet fahéj
4 ek méz
20 szem datolya.
Ez a mennyiség 4 adaghoz lenne elegendő, de a kép érdekében csak 2 tálkába tálaltam és mivel nagyon gyorsan elfogyott, szerintem ez 2 adaghoz elég csak ...

A túrót először krémesítjük. Ezt lehet turmixgépben csinálni, vagy botmixerrel pépesíteni. Az összetört túrót a reszelt lime héjjal, a levével, a fahéjjal összekeverjük. A datolyákat / kihagyva 5-6 szemet /kimagozzuk, apróra vágjuk, majd azt is belekeverjük. Kis tálkákba adagoljuk és meglocsoljuk mézzel, majd díszítjük a megmaradt datolyával. Isteni csemege !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...