2010. január 12., kedd

Pesto dióval


Most csináltam először házi pestot, és meglepődtem, hogy egy nagy csokor bazsalikomból, milyen kevéske lesz. Nyilván ez "Ősanya" bloggereknek nem újdonság, de hát ugye, minden újszülöttnek új a világ :-). Mellettem üldögélő Bonbon kérdése : mit gondoltál Drágám, mitől olyan drága az üveges ? Ház igaz, ami igaz... Viszont rendkívül intenzív íze van és nem lehet belőle sokat enni egyszerre. Tehát, rejtély megfejtve. Fenyőmag helyett diót tettem bele. Isteni spagetti lett a szószomból.

1 csokor bazsalikom
8-10 szem dió
3 gerezd fokhagyma
1,5 dl olívaolaj
2 ek reszelt parmezán

A művelet szerintem 5 percnél több időt nem vesz igénybe. Az alapanyagokat egy botmixerrel pürésítjük. Mindenképpen érdemes pestot gyártani otthon, mert a bolti üveges a nyomába sem ér. Zseniális. Pár napig a hűtőben is eláll, ha nem fogy el...amit kétlek :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...