2010. február 21., vasárnap

Forró almástáska

Megint sikerült egy olyan desszertet összehozni, amire Bonbonom csak bólogatással válaszolt, majd áthívta a barátját, hogy ezt muszáj megkóstolnia, mert húúúú.... Pedig, szerintem ez igazán nem nagy valami, persze Bonbonnak könnyű örömöt szerezni, mert tényleg jó ízlése van. Ha meg valami nem ízlik neki, gond nélkül megmondja, persze csak az én fejlődésem elősegítésének érdekében, de hát klassz, hogy őszinte és nem hetekkel később derül ki, hogy utálta, pedig azt hittem életem főztjét tettem elé. Arról nem is beszélve, hogy valaha szakácsnak tanult, úgyhogy kell tőle a kritika / bár a nyers húst nem fogja meg, csak csipesszel...ezért is nem lett séf, azt hiszem :-) /
A dolog rém egyszerű, vanília fagyival kínáltam., így "mekis" Álompite lett belőle.

8 darabhoz :
2 csomag leveles tészta
1 kg alma
1/2 citrom
1 csomag vaníliás pudingpor
8 dkg barna nád cukor
2 csomag vaníliás cukor
fahéj

Az almákat megpucolom, apró kockákra darabolom,meglocsolom a citrom levével, hogy ne barnuljon meg, megszórom a cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal, majd úgy 1 órát állni hagyom, hogy levet eresszen. A leveles tésztát közben kinyújtom, és 8 egyforma téglalapra vágom.
Az almát kicsavarom és egy serpenyőben párolni kezdem. A levét elkeverem a vaníliás pudingporral. Ha nincs elég leve az almának, akkor kicsi almalét teszek hozzá. Mikor az alma összeesett, megpárolódott, ráöntöm a vaníliás almalevet és és sűrűre főzöm. Langyosra hűtőm, majd kis kupacokat szedek a tésztára. a tészta széleit megkenem tojással és becsomagolom a táskákat, úgy hogy a széleit jól lenyomkodom, hogy sütés közben ne kandikáljon ki az alma. Kívülről is megkenem a tojásokat és 175°ra előmelegített sütőben pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...