2010. február 21., vasárnap

Sült fokhagymaleves

Ha fokhagymalevesre gondolok, mindig olyan meleg, baráti öleléshez hasonlítható, téli estés, takaró alatt kucorgós érzés kerít hatalmába. Igazán mosolyt csalogató ebéd, mikor kikukkantunk az ablakon, és csak a ködös, nyunyás idő, meg a szürke tél látványa tárul elénk. Szeretem, mert otthon illata van.

30 gerezd pucolatlan fokhagyma
2 ek olívaolaj
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 csokor új hagyma
1 tk friss kakukkfű vagy 2 tk szárított
15 gerezd pucolt fokhagyma
7,5 dl zöldségleves
1,3 dl tejszín
ízlés szerint citromlé
só, bors

A sütőt előmelegítem 180°ra. a pucolatlan gerezd fokhagymákat egy hőálló tálba teszem, meglocsolom az olívaolajjal, sózom, borsozom majd légmentesen letakarom alufóliával és 45 percig sütöm.
Puha, aranybarna lesz. Ha kihűlt, kinyomkodom a héjából és félre teszem. Megolvasztom a vajat egy lábosban, ráteszem a két féle hagymát és a kakukkfüvet, megdinsztelem majd beleteszem a pucolt és sült fokhagymákat is. Így pirítom még úgy 5 percig lassú tűzön. Felöntöm a levessel, lefedem és kis lángon 20 percig főzöm.. Botmixerrel pürésítem, majd hozzákeverem a tejszínt és ha kell, még ízesítem sóval, borssal. Megforralom még egyszer kevergetem közben. Ha nem tartom elég sűrűnek, akkor egy kis liszttel tudom sűríteni, de szerintem nem kell.
Szelet kenyeret meglocsolok olívaolajjal, friss parmezánt reszelek rá, megsütöm szép pirosra, majd ezzel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...