2010. február 1., hétfő

Hagymalekvár arany mazsolával


Már jó ideje izgatja a fantáziámat a hagymalekvár. Bevallom férfiasan, hogy még nem kóstoltam, de igen ínycsiklandónak hangzik. Sok bejegyzést találtam, jó kis receptekkel, de az ott leírtak mennyiségével is gondban voltam, hisz most csak kettőnkre főzök, meg az ízesítés sem volt mindenhol nekem való. Marad a saját kitaláció, persze a vezér vonalat alapul véve. Hát így került bele a mazsola és ugrott ki belőle a vörösbor.

Egy étkezésre + egy kisebb befőttes üvegre való :

500 g lila hagyma
3 ek vaj
4 ek méz
4 ek nád cukor
1 marék arany mazsola
1 ek konyak
2 ek balzsamecet
só, bors, fahéj ízlés szerint

A mazsolát beáztatom víz és konyak keverékbe, jó lesz addigra, mire rákerül a sor. A hagymákat megpucolom, ketté vágom és szeletelem. A vajat a hagymával együtt egy nagyobb serpenyőbe teszem, megsózom és nagyon lassú tűzön dinsztelem. Amikor kezd összeesni, hozzáadom a mézet, a cukrot, a balzsamecetet, a mazsolát, sózóm, borsozom, megszórom csipike fahéjjal és hagyom még kb. 5 - 8 percig főni. Hagyni kell, hogy eltűnjön a leve annyira, hogy szép szirupos "szaftja" legyen a méz, cukor, ecet egyvelegtől. Ekkor van készen. Sült kacsamáj mellé tálaltam, a maradékot pedig befőttes üvegben csendes pihenőre ítéltem a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...