2010. február 1., hétfő

Sült kacsamáj fahéjas alma ágyon

Legelső, második, majd a harmadik alkalommal is, mikor májat sütöttem hívtam Helgát. Mennyi ideig süssem ? Olajat vagy zsírt rakjak alá ? Mit készítettél hozzá ? Ilyen kérdésekkel bombáztam, mivel Helgu klasszis a máj sütésben . Legelső alkalommal megkeményedett, másodikra megégett, harmadikra elvesztette magát a zsír a máj alól, most viszont...büszkén jelenthetem, hogy megszületett végre, minden balesettől mentesen, az én isteni sült kacsamájam. Talán, már nem görcsöltem rá annyira és talán már nagyon éhes voltam, ezért sikerült ilyen jól. Csak ne lenne ennyire drága, tudnám enni ezt egész évben. Jó, tudom, ki ne tudná :-)
Drágámnál van egy skála, amin mozog az általam kreált étkek értékelése, ez így néz ki :
1. finom / na ez nem lett túl jó
2. hm kicsim... / ízlik, ügyi vagy, kezdődik a kézilabda meccs
3. nagyon jó -következő falat a szájba-nagyon jó / nagyon jó, nagyon jó
4. néma csend, kikerekedett szemek, bólogatás, teljes figyelem az ételnek, bólógatás / istennő vagy, feleségül veszlek :- ))))

Na a sült kacsamáj, fahéjas alma ágyon hagymalekvárral és burgonyapürével 4. kategóriás vasárnapi ebéd lett.

Ez most :
80 dkg kacsamáj
3 ek kacsazsír
bors

2 db zöld alma
ízlés szerinti mennyiségű fahéj
3 ek barna cukor
5 dkg vaj
1/2 citrom reszelt héja
Az almákat megmosom, kivágom a magházat, 1 cm-es karikákra vágom. Egy tepsibe helyezem, megszórom a fahéjjal, cukorral,rá reszelem a citrom héját, majd rá kockázom a vajat. Előmelegítem a sütőt 165 °ra. Lefedem az almákat alufóliával és benyomom a sütőbe. 5-8 perc után / sütője válogatja sajnos / leveszem a fóliát és még pirítom egy kicsit nagyobb fokozaton.
A májat megmosom, óvatosan kettészedem, lehártyázom és eltávolítom az inakat, kivágom, ha vannak rajta foltosabb részek. Ujjnyi vastag szeletekre vágom, nem sózom, mert megkeményedik a máj, csak bedörzsölöm borssal. Közepes lángon egy serpenyőben felforrósítom a zsírt és beleteszem a májakat. Mindkét oldalát 2-2 percig sütöm. Mivel gyorsan sül és az a cél, hol szép rózsaszínes legyen a belül és puha, épp csak megpirítom kicsit az oldalait. Az almákat egy tálra szedem, ráfektetem a májszeleteket és lila hagymából készült lekvárral tálalom.
Nézd Helga, megtanultam :-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...